Snart midsommar

Första veckan på sommarjobbet är avklarad. Sommarkollot i laxå är min arbetsplats och där finns ca 80 barn från låg och mellanstadiet att ta hand om. Vi spelar fotboll, basket, hoppar tvist och hopprep, spelar en massa spel och kort och testar nya aktiviteter. Så enligt mig kommer det att vara ganska värt det sen när man får pengarna, även om lönen är piss så gör den ju att jag fixar sommaren med en hel del fickpengar. Och det är välbehövligt må ni tro.

I fredags var det iaf studenten och dagarna innan hade vi kört studentshowen för andra elever och föräldrar. Jag hade inte sagt något om en enda låt till Stefan och inte heller nämt att jag skulle sjunga solo. Fredagen = studentdagen börjades med att fixas iordning och sedan åt vi jordgubbar och drack champis till frukost. Sedan åkte vi till skolan och runt 10 började showen. Allt gick bra och det roligaste och bästa minnet är nog att se Stefans min när jag tog micken och låten Barbie girl började spelas. När jag sjöng såg han ut som en fågelholk, haha. Sedan stog jag i regnet och tittade på hela alltet och även när de åkte lastbil. På vägen hem satt vi insnurrade i en filt och mös, blöta och kalla pga det där jävla regnet. Här hemma i Vingåker var det "studentfest" med hans släkt och min familj var även hitbjuden. Av mig fick han vinglas och bäddlakanset. På kvällen blev det bubbelbad för hela slanten :)!

På lördagen tog de som bor här studenten så då åkte vi till Olle. Det jag egentligen ville få fram var att han fick det ultimata studentpaketet av oss. Det innehöll Cheese doodles, monster energidryck, hamburgedressing, absolut vodka, studentförkläde, kondom och alvedon. Klockrent va?

Idag har jag i alla fall jobbat som vanligt. Sen pallarade vi oss hit till vingåker igen där vi hade tänkt fira våran midsommar. Vi skulle tydligen till någon badplats som heter Viala :). Får väl lägga 7sorters blommor under kudden också så jag får drömma om min drömprins. Vilken dag gör man det föresten?

Bilder från bl.a. studenten kommer någon dag när jag har tid!

/med kärlek mandyy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0