Obeskrivligt

Pinks konsert i Globen igår var helt galet bra! I princip obeskrivligt. Vilken show, vilken sång, vilka låtar. De allra bästa spelades. För att nämna de jag kommer ihåg; Just like a pill, Highway to hell, Dear mister president, Funhouse, I don't believe you, Family portrait, Bad influense, Crazy, Glitter in the air, Don't let me get me, Please please don't leave me, Bohemian rapsody, Leave me alone, So what, Stupid girls, U + UR hand, Get the party started, Trouble och Who knew. Och herregud vilken sångerska Pink är. Jag är så himla imponerad och glad över att få ha upplevt detta live.

Det började med att hon kom upp ur golvet och hängde i linor i taket med en röd jättevacker klänning med släp. Låten som spelades var Highway to hell och den gick sedan över i Bad influense. Förövrigt har jag räknat till tio klädbyten under kvällen men har säkert missat något, haha. Slutnumret var hur fint som helst. Då hänge hon och dansarna i en krona i taket. Sedan hissades pink ner i golvet igen och doppades i vatten och när hon kom upp sprutade det vatten över publiken när hon hängde där i kronan. Låten som spelades då var Glitter in the air.

Förbandet var Evermore och jag hade hört det bandet innan på Spotify och tyckt att dom inte var värst bra alls. Men fy vad dom ändrade min åsikt. De var faktiskt jättebra (dock inte alls lika bra som pink och det är ju självklart) och jag tror att de kommer bli mycket kända under en snar framtid. Glöm inte bort att det var jag som sa det, höhö.

Nej, men sammanfattat skiter jag i recensionerna från expressen och aftonbladet. Hon får lätt 5 av 5 möjliga av mig. Jag tog med mig en t-shirt från turnén hem, en massa känslor och ett minne för livet. Vad slår det liksom?

Det dåliga var att vi fick punka klockan två på natten i örebro på E20. Jag frös ihjäl och stog och lös med en ficklampa och fick hoppa undan varje gång det kom en bil. Så när jag la mig hos min varma pojkvän i min varma säng var det sjukt härligt kan jag lova.













/med kärlek mandyy

Kommentarer
Postat av: Jenny - livet som fodervärd

Åh vad grymt roligt! Riktigt bra låtar var med. synd bara det där med punkan "/

2009-11-12 @ 10:44:29
URL: http://jennystoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0