Svensk historia

Nu ska ni få veta en sak som jag lärde mig imorse när jag såg Vakna! med the voice på tv (ja, man kan bli allmänbildad genom att kolla på tv). Det var så att Martin Timell gästade programmet och berättade en väldigt rolig sak om svensk fotbollshistoria. Visste ni att innan 1912 hade vi 3 svenska landslag? Jo, det va Malmö som fick spela mot de baltiska länderna, Stockholm mot Danmark. Göteborgarna fick spela mot Norge som tidigare tillhört Sverige. Helt plötsligt i en match mellan Göteborg - Norge började stockholmarna hejja på göteborgarna. Detta hade aldrig hänt tidigare. Man slog sedan ihop lagen till ett landslag och utlyste en tävling om den bästa hejjarramsan. Vinnaren blev: Hejja Sverige friskt humör, det är det som susen gör. Hejja, hejja, hejja!
Lite kul att veta tycker jag :)



/med kärlek mandyy

Kommentarer
Postat av: mikaela

mikaela vet inte hur hon ska göra :(..

kan förklara på msn eller något..

2009-11-02 @ 19:58:24
URL: http://mikaelarosengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0