Överklass = kass

Igår kom jag underfund med att jag inte tål överklass människor. I detta fall råkade det bli stockholmare & göteborgare. Jag brukar inte ha svårt för människor men igår när vi var på dop gick de över alla mina gränser om hur man uppför sig. Dryga, skrytiga och rent av otrevliga tyckte jag de var.
De spelade instrument och skröt om hur bra de var, framförde tal, bad mig servera snittar (jag som inte ens kände någon där och inte fan var jag kökspersonal heller) och när de gick hem beklagade de sig över att de inte hunnit prata med oss. Det handlar inte om att de inte hann, de ville helt enkelt inte snacka med bönder..
Överklass? nej, jag tänker inte bosätta mig i någon storstad om det är möjligt att träffa på sådana här människor.

/med kärlek mandyy

Kommentarer
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

sv: ja, har provat det. Har Internet Explorer. I skolan funkade det men inte hemma. Brukar inte ha något problem med att se designer i vanliga fall "/

2010-03-14 @ 20:13:37
URL: http://jennystoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0