Min underbara mamma

Sitter här och bölar efter att ha läst en gammal klasskompis blogg om hennes mamma som gick bort i cancer. Livet är verkligen orättvist och det är så hemskt att någon människa ska behöva klara sig utan sin mamma. Det skulle jag aldrig klara av.
Min mamma ringer mig varje dag även om jag är här i vingåker och kommer hem imorgon. Vi är som bästa vänner och gör verkligen allt ihop. Jag kan prata om allt med henne och om det är något vet jag att hon alltid finns där. Det har hon bevisat så många gånger!
Vi har vårat hästintresse ihop och jag vet inte hur många underbara stunder vi haft tillsammans i stallet. När vi sitter vid matbordet pratar hon alltid om konstiga eller äckliga saker så att ingen kan äta pga. att vi skrattar så mycket. Det händer ganska ofta att någon spottar ut mjölk på bordet för att hon säger något roligt.
Att när man är ledsen kunna krypa upp i hennes famn eller när jag har magkatarr få kill på magen är underbart. Jag undrar hur många nätter och timmar hon suttit uppe med mig för att jag mått dåligt.
När jag var liten lekte vi alltid frisör. Jag kom på senare att det endast var för att hon tyckte det var så skönt att någon grejade med hennes långa, fina hår.
Jag kommer verkligen ha svårt att flytta hemifrån och inte kunna träffa min underbara mamma och världens bästa familj varje dag.
Jag vet att du läser min blogg och jag hoppas att du förstår hur mycket du betyder för mig. Du får mig att må bra!
jag älskar dig mamma
/med kärlek mandyy

Kommentarer
Postat av: Anonym

När jag läser det här blir jag så rörd att jag nu gråter av glädje...älskar dej gumman! Längtar efter er. Puss mamsen

Ps. Måste ut till stallet o mocka åt din pålle...

2010-11-02 @ 15:23:13
Postat av: Malin

Nu tjuter jag med!!! Jag tror att A är lika underbar som sin mamma!

/mammans jobbarkompis Malin

2010-11-03 @ 18:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0