What a day

Som sagt, vilken dag.. Hade bara en lektion i skolan så tog bilen dit. När jag kom hem for jag efter lite vila ut till stallet för att slänga till hästarna lite hö. Det brukar gå fort att åka 1km, ge dom hö, mocka och åka hem, men inte denna dag. Det tog en timma. Precis när jag var vid infarten till stallet och skulle svänga tyckte bilen att vi skulle åt ett annat håll. Det var ren is och gick absolut inte att bromsa! Jag hamnade självklar i en snöhög. Och tror ni jag kom loss? -Absolut inte! Av någon konstig anledning kommer min kära bror med sin epa-traktor ca 50m bort och ser det hela. Han stannar och försöker få upp bilen. Det är hopplöst. Jag puttar och han gasar, vi försöker allt. Vi springer in till gubben vi har hästarna hos och letar sand men hittar ingen. Tillslut hämtar min bror en hink och en spade och får åka en bit hemåt eftersom han sett en liten "hög" med sand någonstans på vägen. När han väl kommer tillbaka med sanden får vi äntligen upp bilen. Tänk att detta var vår "fina" bil också och inte våran skruttiga volvo. Dock blev det bara en liten repa i fram och jag vet inte ens om det är jag som orsakat den. Snacka om tur att brorsan kom precis när jag körde fast annars hade jag haft ännu mer panik och fått lämnat bilen, ringt pappa och gått hem. Haha, vilken sjuk dag!
Mitt tips till alla läsare är: kör försiktigt!

/med kärlek mandyy

Kommentarer
Postat av: felicia

jävlar vilken dag ;)

2011-01-19 @ 16:52:52
URL: http://feliciasoth.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha, tur i oturen alltså! :D

2011-01-26 @ 17:25:36
URL: http://jennystoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0